مقالات

شیوه تمیز کردن کرکره فلزی

– چگونه پرده کرکره فلزی لینو خود را تمیز کنید.

نکات اصلی را برای داشتن یک کرکره تمیز مطالعه نمایید.

تمیز کردن اسان کرکره

پرده کرکره های فلزی بسیار کاربردی هستند.تمیز کردن مرتب به شما کم کرده که انها را تمیز و زیبا نگه دارید. بسیار ساده و فقط چند دقیقه از وقت شما را خواهد گرفت.

– تمیز کردن اسان با گردگیر

قبل از شروع پرده خود را چک کرده و اگر لکی چسبنده پیدا کردید توسط مایه شوینده ملایم مانند مایه ظرفشویی یا شیشه شو از بین ببرید. سپس بسرعت پرده خود را با دستمال خشک کنید.پرده خود را در حالت بسته قرار داده و با گرد گیر نرم هر اسلیت را تمیز کنید. از میان اسلیت شروع کرده و ارام بسمت گوشه ها ادامه دهید. اگر دستکش مخصوص گردگیری دارید بهتر است. زمانیکه تمام اسلیت ها را در این قسمت پاک کردید انها را باز و بسته کرده و از سمت دیگر همان کار را انجام دهید.

– تمیز کردن اسان با جارو برقی

تنها زمانی با جارو برقی پرده های خود را تمیز کنید که جاروی شما دارای قسمت نرم برای استفاده از مبلمان و پرده را دارا باشد ، بدون این سطح اسلیت خط می افتد.اگر جارو برقی شما بسیار قوی است ممکن است اسلیتها را از فرم خود خارج کند. بنابر این فکر خوبی است تا قدرت مکش جاروی خود را قبل از استفاده امتحان کنید.قسمت نرم جارو را متصل کرده و پرده خود را ببندید.بصورت ارام قسمت پرزی جاروی خود را بر روی اسلیت ها  از بالا تا پایین حرکت دهید سپس پرده را باز و بسته کرده و این کار را از سمت دیگر تکرار کنید.

 

– تمیز کردن کلی پرده کرکره فلزی.

هر از چند گاهی پرده خود را بصورت کلی تمیز کنید بخوص اگر در مکانی مانند اشپزخانه که احتمال لکه دار شدن زیاد است باشند.

ما دو گزینه در زیر مشخص کردیم

1.تمیز کردن پرده کرکره شما در فضای بیرون

اول از هر چیز آن قسمت را با پهن کردن پتو یا زیر انداز آماده کنید. این باعث جلوگیری از هر گونه خط و خش بر روی پرده می شود. سپس سطلی را با آب گرم پر کرده با کمی ماده شوینده حل کنید سپس با دقت پرده خود را پایین آورده و بر روی سطح نرمی که قبلأ فراهم کردید پهن کنید. توسط برسی نرم یا اسفنج غیره ساینده هر اسلیت را تمیز کنید سپس با آب سرد بشویید. برای هر لک سرسخت این مرحله را چندین بار تکرار کنید.زمانی که پرده شما به طورکامل تمیز شد باید جایی را پیدا کنید که آن را برای جلوگیری از رشد کپک بعد از خشک شدن آویزان کنید.سشوار بر روی حالت خنک به این کار سرعت بیشتری می بخشد.اگر شما حصارباغ یا باغچه دارید با استفاده از 2 یا 3 میخ می توانید پرده تان را آویزان کرده تا خشک شود ولی مطمئن باشید به خوبی نصب شده باشد و از جایش در نیامده و صدمه نبیند.

2. تمیز کردن درونی پرده کرکره شما

اگر جایی خارج از منزل برای تمیز کردن پرده تان ندارید می توانید آن را در حمام تمیز کنید. مثل قبل یک زیر انداز یا حوله پهن کنید وان حمام را با آب گرم پر کرده تا جایی که تمام پرده را پوشش دهد سپس کمی ماده شوینده اضافه کنید. برای لکه های سرسخت پرده را برای مدتی رها کرده تا حسابی خیس بخورد. پرده را با اب سرد شسته و سپس اویزان کنید.

1n 2n

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *